Eeprom użycie w struct - Wersja do druku +- Arduino Polska Forum (https://forum.arduinopolska.pl) +-- Dział: Korzystanie z Arduino (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-korzystanie-z-arduino) +--- Dział: Mikrokontrolery (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-mikrokontrolery) +--- Wątek: Eeprom użycie w struct (/watek-eeprom-u%C5%BCycie-w-struct) |
Eeprom użycie w struct - zaba141 - 15-09-2022 Czesc mam taki kod Kod: struct { I chcę aby kolumna druga tzn ta Po przecinku była odczytywana z eeprom ta struct jest wykonywana przed setup i loop jak to można rozwiązać ?? Proszę o pomoc RE: Eeprom użycie w struct - kaczakat - 15-09-2022 Żeby to móc odczytywać z EEPROM to najpierw musisz tam zapisać, a jak wybierzesz sobie w tym miejscu adres pamięci gdzie to zapiszesz, to potem jest twoja baza do odczytu i od niej liczysz wszystkie ofsety o wielkość elementu struktury. To jest po prostu tablica o elementach składających się z typu zawierającego dwa uint8_t . Tak stworzyłeś tą strukturę, że ona nie ma nazwy, która by ułatwiała dostęp do jej poszczególnych elementów przy tworzeniu nowych zmiennych tego typu, chyba trzeba od razu zdefiniować tu kolejne zmienne. W programie tworzysz sobie zmienną tego typu i do niej wczytujesz oba bajty, albo odpowiednią wyliczanką pojedynczy bajt. By móc się odwoływać po ludzku do elementów tablicy możesz stworzyć typ wyliczeniowy ( travel, Grźanie,itd). Odczytasz dzięki temu element button[next], albo przesuniesz się po komórkach pamięci EEPROM o down*(sizeof(buttons)) by dostać się do elementu button[down]. Jeśli na końcu dodasz: //{0x1A, 0x0C}, // phone <- Mode },b; to b będzie zmienną tego typu jak elementy tablicy, jak wczytasz jeden element z tablicy buttons do zmiennej b, to do jej elementów odwołujesz się przez b.pq_id i b.mqb_id. Generalnie to nie ma czegoś takiego jak używanie zmiennej z EEPROM, musisz mieć zmienną w RAM i do niej wczytać to co chcesz w danej chwili użyć z EEPROM, teraz dopiero możesz używać tych danych w funkcjach. Chyba że będziesz trzymał całą tablicę w RAM, to np. buttons[src-].pq_id. Co wygoglałem w ciągu 10s, bo po co komu takie fanaberie jak struktury w Arduino, ale z grubsza tak jest. |